Ez még novemberben volt, pontosan november 6.-án.
Előző nap, november 5.-én, szombaton dolgozni kellett. Elég későn végeztem, így kétségessé vált az út.
Eredeti célunk Háromhuta volt, ahol egy 10-12 km-es gyalogtúrára készültünk. 6.-án újraterveztünk: elég lesz nekünk Tokaj is. Éjszakába nyúló munkanap után a hazaút így is necces lehet - fennáll az elalvás veszélye.
Későn ébredés, első tankolás örömei és irány Tokaj.
Azért nem volt 100%-ban örömteli a tankolás. Miután elindultunk, dugóban állva megjegyezte a feleségem: "azért büdös a gáz". Kerestem a kifogást: á, csak állunk és az előttünk lévő kipufogó szagát érzed, vagy biztos csak bejött a benzinkúton, és még mindig az van az orrunkban. Ablakot letekertük, szellőztetés, haladjunk.
A kocsi egész úton úgy viselkedett, mint eddig, 2 dolgot leszámítva:
- jobban megy, mint benzinnel (Igazán nem számítottam semmilyen változásra. 60 LE kevés 1000 kg-hoz, ha gázzal gyengébb is az autó, nem hittem, hogy észreveszem)
- néha büdös a gáz
Ez volt az első hosszú utunk - gázzal. Jópár kilométer, ország van már mögöttünk, mindketten szeretünk kirándulni, túrázni, várost nézni. Autót alapvetően ismerjük, megbízhatóan üzemel.
A következőre jutottunk. Büdös a gáz, ha:
- dugóban állunk
- tolatni kell (erre számítottunk)
- indítom az autót (főleg, ha befúj a ventillátor)
- leállítottam (ez csak kívülről érzik)
Elején próbáltam nem foglalkozni vele, de egyre jobban zavart. Egész úton nem csináltam vele semmit, csak agyaltam mi lehet vele.
Cselekvés másnap következett. Elmélet a következő: túl sok gázt kaphat a rendszer. Amikor visszavittem az autót a motorleállás hibával, az alapjárati gázmennyiségen (is) állított a mester. Csak erre tudtam csak gondolni - amíg folyton leállt, nem éreztem.
Oktatást még annyit kaptam a mestertől: 2 potméter van, amivel állítani lehet azon, mennyi gázt kapjon az autó.
Egy a reduktoron (kicsi, fekete, csövek között), ami igazából az alapjárati mennyiséget szabályozza.
Egy pedig a reduktor után (szép, rézszínű), ami a fordulaton kapott mennyiséget.
Állítólag akkor jó a gázmennyiség, amikor zölden, vagy zöld és piros között váltakozva világit a lambda vezérlő. Nekem egyszerűen piros volt, meleg motornál - így csavartam rajta egészen addig, amíg csak a zöld jelet láttam világítani.
Valószínűleg csak túl hideg volt a motor, amikor legutóbb állítottak rajta - erre fogtam.
Nem mondom, hogy ezzel megszűnt, de jobb lett határozottan!
Összességében, a túra nagyon jó volt. Édes bort vettünk, megmásztuk a Kopasz-hegyet, aztán elautóztunk Boldogkőváraljára, onnan meg Vizsolyba.
Őszi naplemente, színek, illatok (nem csak gáz-szag) - jó az ilyen nap!
Hazaúton megegyeztünk - eljön még az az idő, amikor olyan drága lesz 1 liter benzin, hogy nem fog senkit érdekelni a gázszag!
Képek itt: