Hol is kezdjem... elég sok pótolnivalóm van még. Az eddigi posztok időrendben még 2011-ről szóltak. Egyszerűen lusta vagyok írni, de lehetne a kifogás az is, hogy sok volt a munka, ünnepek, etc.
Hogy tartsam az időrendet, kezdeném kicsit a múltban. Decemberben elég sok kilométert kellett autóznom. Nem csak kirándultunk.
Mentem autópályán, közúton, városban, 2 személlyel, 4 személlyel, teljes terheléssel.
Íme a tapasztalatok:
- autópályán, ha 130-at tartok (GPS szerint) akkor a fogyasztás 9-10 liter. Eddig ez 6,7, de inkább 7 liter volt, vagyis 30-40%-os növekedés. A 40% már sok, ha kevesebb lenne a különbség a benzin és a gáz között, már nemigen érné meg. Jó hír viszont, hogy ezt a fogyasztás-többletet akkor is tartotta, ha 4 személlyel, csomagokkal megrakva mentem
- ha 110-120 körül tartom (óra szerint) a sebességet, akkor a fogyasztás visszamegy 7,8 8 liter köré. Eddig ez 6,3, 6,5 liter volt. Így már ok. Hamarabb kell elindulni, úgysem ennek a motornak való a 130...
- országút és vegyes használat mellett is tartja a 7,9-8,1 literes fogyasztást. Télen ez ok.
- a nagy mínuszok idején, csak városban sikerült összehozni 200 km-et városban. 11,5 literes fogyasztással
Aztán nyár lett. Vagyis inkább tavasz. Lekerültek a téli gumik és friss, nyári gumi került az autóra. Most tart az első nyári fogyasztásmérés. Eddigi rekord 420 km volt 1 tankolással, most 410 km-nél járok. Optimistán tekintek a nyári gumikra, és bízom a csökkenésben.